📚 Skazana

By Book Majka - April 24, 2019


"Skazana"
Teri Terry

Ach! Cudownie było wrócić do tego klimatu, do serii, którą tak bardzo sobie cenię. Jeśli obserwujecie mnie na Instagramie na pewno już wiecie, że trylogia "Zresetowana" to książki, które bardzo mocno zapadły mi w pamięć. Uwielbiam tę serię i jestem bardzo wdzięczna autorce, że zdecydowała się napisać prequel - czyli właśnie "Skazaną". Ta książka ma dziś premierę! Moją opinię o "Zresetowanej" znajdziecie TUTAJ. Jeśli wahacie się, czy warto ją przeczytać... Mam nadzieję, że udało mi się tam rozwiać wszelkie wątpliwości. A teraz pora na kilka słów o prequelu trylogii!

Sam jest córką wicepremiera - ma obowiązek pokazywać się na przemówieniach ojca, robić mu dobre tło, stojąc grzecznie z tyłu i uśmiechając się do wyborców. Maskę zadowolenia opanowała już do perfekcji... Jednak w kraju nie dzieje się dobrze. Władza zamknęła granice, odcięła kraj od reszty świata, dochodzi do ataków, a ludzie z niewyjaśnionych przeczyn zaczynają znikać. Czyżby byli oni komuś nie na rękę? W dodatku rząd oskarża o wszystko młodzież. Prawo zmiena się z dnia na dzień, a bycie nastolatkiem staje się przekleństwem.  Dziewczyna ma dosyć stania z założonymi rękami. Do tej pory przytakiwała decyzjom ojca, ale nadeszła pora, by się sprzeciwić. Ze wsparciem nowej przyjaciółki - Avy i za namową przystojnego Lucasa - Sam zaczyna działać.

Wizja Wielkiej Brytanii opisana przez Teri Terry jest przerażająca. Czytając "Skazaną" musiałam robić sobie przerwy, bo cała sytuacja polityczna, decyzje rządu wykreowanego przez autorkę, przyprawiały mnie o ciarki. Akcja toczy się w niedalekiej przyszłości, co przeraża jeszcze bardziej. Bo choć taki rozwój wydarzeń jest mało prawdopodobny - nie jest niemożliwy.

Kiedy czytałam "Zresetowaną" pomysł wymazania pamięci wydawał mi się nieludzki. Dziwiło mnie, że mógł on się w ogóle przyjąć, że osoba, która była odpowiedzialna za jego okrycie była tak doceniana... Po przeczytaniu "Skazanej" nie dziwi mnie to wcale. Powiem więcej - całe szczęście, że reset został wprowadzony! Oczywiście, jeśli ktoś czytał "Zresetowaną" i kolejne części, ten wie, jak to się dalej potoczyło i ma prawo się mojemu zdaniu sprzeciwić... Ale jeśli sięgniecie po "Skazaną" zrozumiecie co mam na myśli.


Obraz kraju opisany przez autorkę mocno szokuje, wywołuje ogrom emocji, sprzeciw, bunt. Jednocześnie przyciąga jak magnes. Tej książki nie można przerwać w połowie - kiedy zacznie się czytać, nie sposób się na dłużej oderwać. Jak dalej potoczą się losy Sam? Co stanie się z Avą, czyli nieco starszą korepetytorką, z którą córka wiceprezydenta tak szybko znalazła wspólny język? Do czego doprowadzi sprzeciw młodego pokolenia? Czy władza spojrzy wreszcie na nich jak na przyszłych obywateli kraju? Czy da im dojść do głosu? Wszystkie te pytania sprawiają, że czyta się z zapartym tchem.

Do tej pory żadna inna seria nie wywołała we mnie tak wielu emocji, żadna nie zajmuje w moim umyśle tak wiele miejsca. Te książki po prostu trzeba przeczytać - i zachęcm was do tego najmocniej jak potrafię. "Skazana" rzuca nowe światło na trylogię, uzupełnia ją, pozwala spojrzeć na wszystko z zupełnie innej perspektywy. Jeśli nie mieliście jeszcze do czynienia z serią - zacznijcie od trylogii. Jeśli już znacie "Zresetowaną", koniecznie sięgnijcie po jej prequel.

Polecam z całego serca!



  • Share:

You Might Also Like

11 komentarzy

  1. Będę musiała się zapoznać z tą serią :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Kiedyś chciałam przeczytać tę serię a tu zapowiadają się 4 fajne książki :)
    Pozdrawiam, Pola.
    www.czytamytu.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja je uwielbiam! Mam nadzijeę, ze zdecydujesz się je przeczytać :D Naprawdę warto!

      Delete
  3. Aż taka dobra? to koniecznie muszę jej poszukać!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    ReplyDelete
  4. Trylogia nie jest mi znana. 😊

    ReplyDelete
  5. Ta seria zbiera ostatnio sporo pozytywnych opinii i coraz bardziej mnie kusi. Z chęcią po nią sięgnę. :)

    ReplyDelete
  6. Następna książka, jaką przeczytam.

    ReplyDelete