📚 Dziewczyna, która czytała w metrze

By Book Majka - May 16, 2018


"Dziewczyna, która czytała w metrze"
Christine Feret-Fleury

Choć sama nie lubię czytać ani w metrze, ani w żadnym innym środku komunikacji miejskiej, widzę wiele osób, które to robią. Nie raz próbowałam podpatrzeć tytuł, przyglądałam się czytelnikom i tworzyłam w wyobraźni mój prywatny obraz tego, jacy są poza tramwajem czy autobusem. Dlatego, kiedy zobaczyłam tytuł książki, byłam jej bardzo ciekawa.

"Dziewczyna, która czytała w metrze" przedstawia losy Juliette, która każdego dnia, w drodze do pracy, przyglądała się w metrze osobom, pogrążonym w lekturze. Niektórych dziewczyna widywała niemal każdego razu. Przyglądała się im, zerkała do ich książek, wyobrażała sobie kim są, kiedy opuszczają pociąg. Gdzie pójdą, co będą robić, czy książka zmieni coś w ich życiu... Aż pewnego dnia Juliette wysiadła dwie stacje wcześniej. Od tej pory jej poukładane, mocno przewidywalne, szare życie zmieniło się o sto osiemdziesiąt stopni. Czy na lepsze? Czy na ciekawsze? 

Muszę przyznać, że spodziewałam się zupełnie innej historii. Może dlatego tak ciężko mi teraz skleić na jej temat kilka słów. Nie potrafię jednoznacznie stwierdzić, czy mi się podobała, czy nie. Autorka z pewnością pokazuje wartość książek samych w sobie, moc jaką kryją pod okładką, jak bardzo mogą odmienić ludzkie życie, jeśli tylko się im na to pozwoli. Zachęca do refleksji, do obserwowania świata dookoła nas, osób, które mijamy każdego dnia na ulicy... Daje nam też szansę na zmianę dotychczasowego życia. Spojrzenie na nie z dalszej perspektywy i ocenienie, czy naprawdę jesteśmy z niego zadowoleni. Czy nie popadliśmy w rutynę, która odcina od nas to, czego tak naprawdę pragniemy. Powieść jest bardzo spokojna, nie ma tu niewiadomo jakich zwrotów akcji, nie trzyma w napięciu, ale ma swój urok. 

"Dziewczyna, która czytała w metrze" jest krótka. Napisana jest przyjemnym językiem. Te dwie składowe sprawiają, że czyta się ją naprawdę szybko. Dlatego myślę, że jeśli choć trochę Was zainteresowała, warto dać jej szansę i wyrobić sobie na jej temat własne zdanie :)

Ocena: 6,5/10

Za egzemplarz dziękuję Grupie Wydawniczej Publicat S.A. 



  • Share:

You Might Also Like

13 komentarzy

  1. Szalenie interesuje mnie fabuła tej książki. Kiedyś czytałam podobną i miło ją wspominam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. W takim razie, myślę, że nie zaszkodzi przeczytać:)

      Delete
  2. Replies
    1. W takim razie przeczytaj! Miłej lektury!

      Delete
  3. Tą sobie odpuszczę :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Nie słyszałam wcześniej o tej książce. Może kiedyś dam jej szansę.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jest krótka, więc myślę, że warto dać :)

      Delete
  5. Na razie nie planuję zakupu, ale z biblioteki chętnie przeczytam i zobaczę, jak mi się spodoba :)

    ReplyDelete
  6. Mogłabym dać szansę tej książce. :)

    ReplyDelete
  7. Sama najlepiej lubię czytać w domowym zaciszu, ale fabuła książki mnie zaciekawiła, myślę, że to idealna pozycja na jeden wieczór :)
    Pozdrawiam, .bookinoman.blogspot.com

    ReplyDelete