📚 Nietrwała ondulacja, czyli rozterki fryzjerki

By Book Majka - May 25, 2018


"Nietrwała ondulacja, czyli rozterki fryzjerki"
Małgorzata Thiele

Zuza, choć fryzjerką została przez przypadek, traktuje swoją pracę jako pasję. Szybko odkryła, że z włosami potrafi czynić cuda, a klienci potrafili ją docenić. Wcześniej planowała być piosenkarką, no ale jak to wżyciu bywa - nie wyszło. Dziewczyna ma wspaniałego synka, Antosia z ukochanym nieślubnym Krzyśkiem i mogłoby się wydawać, że wiedzie poukładane życie. Ale nic bardziej mylnego! Ono zaskakuje na każdym kroku. A dzięki szalonym pomysłom Zuzy, jej kreatywności, wewnętrznemu optymizmowi - możemy się świetnie bawić, czytając jej historię.

"Nietrwała ondulacja, czyli rozterki fryzjerki" sprostała niemal wszystkim moim oczekiwaniom. Świetnie się przy niej bawiłam, kilka razy wybuchałam śmiechem. Odpoczęłam przy niej, zapominałam o codziennych problemach - których z kolei głównej bohaterce nie brakowało. 

Bohaterowie zostali wykreowani po mistrzowsku. Zuza - szalona, pełna pomysłów, marzeń, zdolna, kreatywna, wesoła. Pomimo wszystkich przeszkód, jakie spotyka na swojej drodze idzie na przód i stara się być jak najlepsza w nowo zaistniałych sytuacjach. Krzysiek - kochający, troskliwy, ciepły... Ale i podejrzewany przez Zuzę o niewybaczalne czyny. Pojawiają się także Panika i Banderas - sąsiedzi, którzy są bardzo ciekawym.. duetem. Ciekawi, barwni, różnorodni, a przy tym, co ważne - naturalni! Tacy są bohaterowie "Nietrwałej ondulacji". Często brakuje mi tego w książkach, tej naturalności w zachowaniu, sposobie bycia. A tutaj mogłam się nią delektować. Uwielbiam takie powieści!

Styl autorki jest bardzo przyjemny w odbiorze. Lekki, płynny język, który sprawił, że książkę czytało się wyjątkowo szybko. Z resztą - jest ona bardzo krótka, ma niecałe 240 stron. Chętnie poznałabym ciąg dalszy tej historii i mam cichą nadzieję, że Małgorzata Thiele da mi taką szansę. 


Poczucie humoru, które idealnie trafiło w moje własne, lekkość i naturalność, to czynniki, które sprawiły, że historia Zuzy bardzo przypadła mi do gustu. Główną bohaterkę polubiłam wyjątkowo szybko. Chciałabym umieć podchodzić do życia w sposób taki, jak ona. Nie patrzeć wstecz, tylko działać! Serdecznie polecam wam tę pozycję :)

Ocena: 8,5/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwo Novae Res.


  • Share:

You Might Also Like

2 komentarzy

  1. Będę musiała przeczytać, śmiechu nigdy za wiele :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    ReplyDelete