📚 ''Madame Pylinska i sekret Chopina''

By Book Majka - February 14, 2019


"Madame Pylinska i sekret Chopina"
Eric-Emmanuel Schmitt

Muszę zacząć czytać zdecydowanie więcej książek autora. To przyjmeność w czystej postaci. Jego styl, jego szczerość, lekkość pisania. A w dodatku wspaniała treść, która przyciąga jak magnes, od której nie sposób się oderwać. Jego książkom daleko (przynajmniej tym, które znam) do powieści przepełnionych zwrotami akcji, wywołujących skrajne emocje. To dowód na to, że nie zawsze musi się wiele dziać, nie zawsze w dynamice i efektach zaskoczenia tkwi magia zaciekawienia czytelnika. Autor doskonale o tym wie.

"Madame Pylinska i sekret Chopina" to tytuł przepełniony spokojem, ciepłem. Wiecie co najbardziej mnie w nim dotknęło? Co sprawiło, że zatopiłam się w lekturze i nie miałam ochoty od niej odejść choćby na moment? Autentyczność. Eric-Emmanuel Schmitt pisze z serca. Przez treść książki się płynie. To, że autor odsłania się przed czytelnikiem, odkrywa kawałek siebie, to jak to robi... To jest coś pięknego. Czytający miałam wrażenie jakby to mnie osobiście obdarzył zaufaniem, jakby zdradzając to, czego nauczyła do Madame Pylinska, przekazywał mi pewien rodzaj tajnej wiedzy, tylko dla wtajemniczonych. 

To książka w której dowiadujemy się jak autor odkrył swoje powołanie, jak z pomocą nauczycielki odnalazł właściwe drzwi na swej drodze. A teraz to on daje nam lekcję. "Madame Pylinska i sekret Chopina" to bardzo refleksyjna, szczera, wzruszająca, piękna opowieść o odnajdywaniu siebie, o tym, że czasem dążenie utartymi szlakami nie przynosi oczekiwanych efektów. Że życie to też sztuka. Że czasem trzeba spojrzeć szerzej, zajrzeć w głąb siebie, aby odnaleźć to, czego szukamy.

Serdecznie wam ją polecam.



  • Share:

You Might Also Like

4 komentarzy

  1. Replies
    1. Ja przeczytałam zbyt mało jego książek, by móc się nią nazwać. Ale w najbliższym czasie zamierzam to nadrobić :)

      Delete
  2. Ciągle wyrzucam sobie, że zbyt mało uwagi poświęcam książkom tego autora. Muszę to szybko nadrobić. 😊

    ReplyDelete
  3. Książka dla mnie, koniecznie przeczytam

    ReplyDelete