Czytelnicze plany na rok 2019

By Book Majka - January 03, 2019


Witajcie! Dziś chciałabym powiedzieć kilka słów o moich planach czytelniczych na rok 2019. Jakie książki chciałabym przeczytać? Przede wszystkim chciałabym zabrać się za tytuły, które stoją na mojej półce już od dłuższego czasu, a po które z różnych przyczyn jeszcze nie sięgnęłam. Ale znalazło się na mojej "liście do przeczytania" kilka pozycji, na którę będę musiała jeszcze zapolować. W tym poście skupię się na książkach, które swoją premierę już miały. Niektóre niedawno, inne dłuższy czas temu. Jeśli chodzi o tegoroczne premiery - szczezre mówiąc nie za bardzo się nimi interesowałam. Ale wiadomo, i ich z czasem na mojej liście pojawi się pewnie mnóstwo. 

Książkami, które czekają na przeczytanie już od pewnego czasu, spoglądają na mnie z półki i wywołują wyrzut sumienia, a które chciałabym przeczytać w najbliższym czasie są:

  • "Czwarta małpa" J.D. Barker
O tej książce słyszłam wiele dobrego. Podobno jest wciągająca, oryginalna. Szczezre mówiąc nie przypominam sobie, żebym natknęła się na negatywną opinię. Jeszcze w wakacje przeczytałam jeden jej rozdział, ale - nie pamiętam już z jakich względów - odłożyłam ją na półkę, zabrałam się za coś innego i zupełnie o niej zapomniałam.

  • "Muszę to wiedzieć" Karen Cleveland
Tutaj zaintrygował mnie opis. Kiedy tylko go przeczytałam, wiedziałam, że książka wyląduje na mojej półce. Nie wiedziałam jednak, że nie będę mogła znaleźć na nią czasu. A potem może i chęci... Ale mimo wszytsko bardzo chciałabym przekonać się, czy tym razem zakup książki tylko na podstaiw opisu wyjdzie mi na dobre. 

  • "Kobieta w oknie" A.J. Finn
O "Kobiecie w oknie"było swego czasu bardzo głośno. Jedni się nią zachwycali, inni zupełnie nie rozumieli, czemu na promocję tej książki wydawnictwo przeznacza tak wiele czasu, twierdzili, że w porównaniu do niej mają w swojej ofercie tyle lepszych książek... Tak więc opinie były bardzo różne. Ale, że trafiła mi się świetna okazja - nie mogłam nie skorzystać. Muszę przekonać się na własnej skórze co kryje w sobie ta pozycja. 

  • "Nieznośny ciężar tajemnic" Samantha Young
Książki Samanthy Young zwykle ukazywały się nakładem wydawnictwa Burda. Dlatego jestem bardzo ciekawa, dlaczego akurat ten tytuł postanowił wydać Edipresse. Książki autorki czyta mi się zawsze bardzo przyjemnie, lubię jej styl, historie nie są nudne. Jest dużo dialogów, zawsze coś się dzieje. Jak będzie w przypadku "Nieznośnego ciężaru tajemnic"? Mam nadzieję, że przekonam się w najbliższych miesiącach.

  • "Diabeł używa Instagrama" Lucy Sykes, Jo Piazza
To książka, którą dostałam na urodziny. Zbiera przychylne opinie, a poza tym - Instagram. Spędzam na nim dużo czasu. Uwielbiam robić zdjęcia i przeglądać fotografie innych, szukać inspiracji. Liczę na lekką, wciągającą lekturę.

  • "Nie mow nikomu" Harlan Coben
Jest to pierwszy tom z serri "W labiryncie kłamstw" - którą zaczęłam zbierać. I zrobiłam to trochę "na ślepo", bo nigdy książek Cobena nie czytałam. Mam nadzieję, że przypadną mi do gudtu. A jak nie? Będą stać i ładnie wyglądać :) Nie no, żartuję. W każdym razie bardzo chcę wreszcie zabrać się za te książki, ktorych przybywa z każym miesiacem.

  • "Razem będzie lepiej" Jojo Moyes
Okazuje się, że choć książki Moyes (a przynajmniej dwie, które do tej pory przeczytałam) lubię - odpowiada mi styl, cenię sobie pomysły na fabułę - nie jestem w stanie przeczytać ich więcej niż jedna na rok. Ale mam nadzieję, że w tym roku to się zmieni, że uda mi się przeczytać "Razem będzie lepiej", a później skuszę się na kolejne tytułu autorki. Nie wiem dlaczego tak ciężko mi się za nie zawsze zabrać.


Czeka na mnie o wiele więcej tytułów, ale to za te chciałabym się zabrać w pierwszej kolejności. A jak będzie, czy nie zmienią mi się chęci - zobaczymy :) Jeśli chodzi o książki, których na półce nie posiadam, a które planuję przeczytać w tym roku, są to następujące tutyły:

  • "Człowiek o 24 twarzach"Daniel Keyes
"Człowiek o 24 twarzach" to tytuł, który zafascynował mnie po krótkiej rozmowie z koleżanką. Potem dołączyło się do tego kilka opinii, które znalazłam na Instagramie, a właściwie opisów, wstępów, wprowadzeń - więcej nie było mi trzeba. Nie kupowałam jej do tej pory tylko ze względu na fakt, że miałam wiele innych "terminowych" tytułów do przeczytania. A kiedy chciałam ją niedawno dorzucić do większego zamówienia - okazało się, że właśnie ktoś zwinął mi z przed nosa ostatni dostępny egzemplarz w księgarni. Co zrobiłam? Nie zamówiłam w efekcie nic. Taki foch. Ale książkę dorwać po prostu muszę!

  • "Będzie bolało" Adam Key
Medyczne klimaty nie są mi obce, studiuję farmację. Jednak jeśli chodzi o lekarzy, wiele wspólnego z nimi nie mam - tyle co każdy. Jednak jest to tematyka, której zawsze gdzieś tam byłam ciekawa. A "Będzie bolało" zbiera bardzo dobre opinie, więc... Na pewno przeczytam.

  • "Uniesienie" Stephen King
Do tej pory nie miałam styczności z twórczością Kinga, a wydaje mi się, że o kim jak o kim, ale o nim powinnam wyrobić sobie własne zdanie. Z resztą powinnam czy nie - po prostu chcę. "Uniesienie" to podobno książka nie do końca w jego stylu. Ale właśnie na taką czekałam. Za horrorami raczej nie przepadam.

  • "Naondel. Kroniki Czerwnonego Klasztoru" Maria Turtschaninoff
Jest to druga część "Maresi", a że ta przypadła mi do gustu, koniecznie chcę po nią sięgnąć. Tak po prostu.

  • "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" J.K. Rowling
Kiedy była "faza" na Harrego, ja unikałam książek jak ognia. No, może to lekka przesada. Zawsze uczyłam się dobrze, szczególnie w czasach podstawówki, gimnazjum. I miałam wrażenie, że już i tak przez niektórych jestem traktowana jak kujonka. Co z prawdą miało niewiele wspólnego... Ale mniejsza z tym. Miałam wrażenie, że jak jeszcze zacznę czytać, dopełni to już całego mojego obrazu. Książki, nauka, nieśmiałość. K.u.j.o.n. Bo gdzieś w głębi duszy do książek zawsze mnie ciągnęło. Ale to jest historia na osobny post, albo pogadankę na Instagramie. W każdym razie - Harrego nie przeczytałam. A uważam, że skoro cieszy się tak dużym zainteresowaniem, ma tak wielu wiernych czytelników, wielu w ogóle przekonał do książek - warto wyrobić sobie własną opinię. Mam nadzieję, że jego historia przypadnie mi do gustu i że moja przygoda z czarodziejem nie skończy się na pierwszym tomie ;)

  • "O czym myślą koty. Kocie sekrety oczami naukowców" Thomas McNamee
Koty uwielbiam.I nie będę się nad tym dłużej rozwodzić :P

I na chwilę obecną - to tyle. Mam nadzieję, że uda mi się sięgnąć przynajmniej po większość z zaplanowanych tytułów. Wiem, że dojdzie do nich jeszcze cała masa innych, ale wszytskow  swoim czasie. 

  • Share:

You Might Also Like

5 komentarzy

  1. Oby Ci się udało :) U mnie leży dużo zaległych książek i mam nadzieję, że je nadrobię :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. O nie! Za Harry'ego zabieraj się od razu kochana <3 Mówi ci to żarliwa potterhead hah :*

    https://weruczyta.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Sporo tego - ja biorę udział w nietuzinkowym wyzwaniu czytelniczym, więc moja lista będzie równie rozległa tematycznie:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    ReplyDelete
  4. Ja nie robię jakichś szczególnych planów na ten rok. Ogólne założenie jest takie, żeby czytać autorów i gatunki, po których jeszcze nie miałam okazji sięgnąć. 😊

    ReplyDelete
  5. Z Harrym Potterem ja w tamtym roku miałam postanowienie noworoczne:)

    ReplyDelete