📚 Cała przyjemność po mojej stronie

By Book Majka - May 29, 2018


"Cała przyjemność po mojej stronie"
Natalia Sońska

Jagoda Mazurek, choć skończyła ekonomię, nie potrafiła wyobrazić sobie pracy w branży. Już na studiach zafascynowało ją cukiernictwo, a teraz, mogła się spełniać przyrządzając ciasta według własnych receptur. Cukiernia to było jej miejsce. Odnalazła tam siebie, mogła rozwijać swoje pasje. A poza tym, była osłodą na gorsze dni - jakich ostatnio jej nie brakowało. Kiedy przyłapała męża na zdradzie, ten nawet nie próbował się tłumaczyć... Tak więc Jagoda poświęcała się pracy jeszcze bardziej - aby zapomnieć, odciągnąć myśli od ostatnich wydarzeń. A że praca ta sprawiała jej dodatkowo ogromną przyjemność? Tym lepiej. To dzięki Jagodzie cukiernia przyciągała tak wielu klientów, a kiedy już raz przyciągnęła - zostawali zwykle na dłużej. Tak było w przypadku Tomasza. Kiedy zdecydował się kupić sernik po raz pierwszy jeszcze nie wiedział, że zacznie wpadać do "Słodkiej" regularnie. Ale był taki pyszny... A w dodatku ta dziewczyna za ladą miała taki piękny uśmiech! Od razu zapominał o smutku, jaki w sobie nosił. 

Czy ta dwójka odnajdzie ku sobie drogę? Czy cukiernia stanie się miejscem, w którym dadzą sobie szansę na nowe, weselsze życie? Każde z nich ma za sobą bagaż doświadczeń. Czy będą w stanie sobie z tym poradzić?

Natalia Sońska w swojej najnowszej powieści ukazuje kiełkujące uczucie. Mogłoby się wydawać, że takich powieści jest wiele, że pewnie "Cała przyjemność po mojej stronie" będzie jak każda inna. Ale wiecie co? Choć czytałam ostatnio wiele lekkich książek, dawno nie odnalazłam w nich tyle ciepła, optymizmu, nadziei, co właśnie w tej. Jeśli szukacie przyjemnej lektury z sympatycznymi bohaterami, czegoś lżejszego pomiędzy trudniejszymi tytułami, lub po prostu lubicie tego typu książki - koniecznie sięgnijcie po tę pozycję!


Bohaterowie powieści bardzo szybko mnie do siebie przekonali. Dobrze wykreowani, sympatyczni, z mnóstwem indywidualnych cech, co zawsze bardzo doceniam w powieściach, a przede wszystkim naturalni - co jest jeszcze większym plusem. Jedną z rzeczy, które często denerwują mnie w książkach jest impulsywność bohaterów, brak jakiegoś ich zastanowienia, zakładanie z góry najgorszych scenariuszy, snucie domysłów... Wiadomo, w życiu bywa różnie, ale takie sytuacje są - umówmy się - rzadkością, jeśli mówimy o dwojgu ludzi, którzy darzą się uczuciem. Dlatego bardzo podobało mi się, że Natalia Sońska obdarzyła swoich bohaterów zdolnością do wysłuchania i wyrozumiałością. Co raz trudniej odnaleźć je w książkach - bo przecież trzeba wzbudzić w czytelniku emocje... Okazuje się, że można i bez takich zabiegów. Nie zabrakło momentów wzruszenia, radości, chwil, w których robiło się ciepło na sercu. 

"Cała przyjemność po mojej stronie", jak wspomniałam jest przepełniona ciepłem, optymistyczna. Ale dotychczasowe życie bohaterów wcale nie należało do prostych. Przeszli przez wiele i dzięki temu są silniejsi, bardziej autentyczni. Gwarantuję wam - nie da się ich nie polubić! 

Mogłabym się jedynie przyczepić do początku i zakończenia. Wydaje się, że to istotne fragmenty, ale moim zdaniem nie wpłynęły znacznie na całokształt książki. Jeśli chodzi o początek - miałam wrażenie, że w kółko wałkowany jest ten sam temat. Na szczęście nie trwało to długo. Natomiast jeśli chodzi o zakończenie... To trochę się zawiodłam. Bohaterowie jakby nagle wyzbyli się wszystkich cech, które do tej pory tak wychwalałam. Jestem w stanie zrozumieć ten zabieg. Jak sądzę ma on na celu zachęcenie czytelnika po kolejną część książki, ale myślę, że mimo wszystko był zbędny. 

Przy powieści Natalii Sońskiej spędziłam naprawdę przyjemne popołudnie. Była to pierwsza książka autorki, którą miałam okazję przeczytać, ale na pewno sięgnę po kolejne. Jestem ciekawa drugiej części, która  - jak głosi napis na skrzydełku okładki - jest już w przygotowaniu :) 

Serdecznie polecam wam "Całą przyjemność po mojej stronie". Napisana jest bardzo lekkim i przyjemnym w odbiorze językiem. Myślę, że idealnie sprawdzi się na chwilę odpoczynku po ciężkim dniu, albo na wakacje, które zbliżają się wielkimi krokami. Osłodzi wasze myśli i pozwoli zapomnieć o codziennych problemach. 

Ocena: 8/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona.

  • Share:

You Might Also Like

25 komentarzy

  1. Zapowiada się fajnie - idealna na wakacje:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pozdrawiam również! Na wakacje jak najbardziej!

      Delete
  2. Właśnie zaczynam czytać tę książkę, gdyż będę prowadziła za kilka dni spotkanie z autorką w Empiku.

    ReplyDelete
  3. Z chęcią bym przeczytała, okładka jest świetna :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Wkrótce również będę czytała tę książkę. 😊

    ReplyDelete
  5. Zapowiada się lekko i ciekawie :)

    ReplyDelete
  6. Interesujący tytuł... Książka wydaje się być taka wiosenna. Jeśli znajdę ją w bibliotece to przeczytam!
    Super blog!
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    ReplyDelete
  7. Piękne zdjęcia :) Książki nie jeszcze nie czytałam, a jestem jej bardzo ciekawa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myślę, że warto po nią sięgnąć, jeśli lubi się lżejsze lektury :)

      Delete
  8. Myślę,że przypadnie mi do gustu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. W takim razie zachęcam do przeczytania! :D

      Delete
  9. Książki, w których głównej bohaterki prowadzą własne cukiernie, kawiarnie, restauracyjki, są całkiem popularne i ciągle na nie natrafiam. Ostatnia, którą czytałam, strasznie mnie rozczarowała. Ta wydaje się przyjemniejsza.

    ReplyDelete
  10. Jej, jak to wszystkie pięknie się prezentuje na zdjęciach :) Wydaje mi się, że to może być bardzo lekka i przyjemna lektura, w sam raz na te upalne dni :) Pozdrawiam słonecznie :)

    ReplyDelete
  11. Cudowna powieść! Przesympatyczna :)

    ReplyDelete
  12. już ze względu na okładkę sięgnęłabym po tą książkę :)

    ReplyDelete
  13. Wiesz co? Tak jak zwykle to nie są moje klimaty, tak tym razem przekonałaś mnie! Chcę to przeczytać! ;)

    ReplyDelete