📚 Moja Lady Jane

By Book Majka - September 12, 2017


"Moja Lady Jane"
Cynthia HandJodi Meadows, Brodi Ashton

Mało kto napotkał się na Jane Grey, studiując podręczniki do historii. Zwykle autorzy nie poświęcali jej zbyt wiele stron, pomimo faktu, że przez pewien czas (dość krotki, dziewięć dni), po śmierci króla Edwarda IV Tudora, zasiadała na tronie Anglii. Potem tron objęła Maria, siostra zmarłego króla, a szesnastoletnia Jane straciła głowę. Dosłownie. Podobny los spotkał jej męża, a także teścia, John'a Dudley'a, intryganta, który to sam postanowił przyznać jej królewską władzę. Miał wówczas na celu umocnienie swojej pozycji w królestwie... Jane była jedynie pionkiem w grze o władzę nad krajem. Jaką była królową? Nie można tego ocenić po tak krótkim czasie panowania, ale zdecydowanie nie powinno się także o niej zapominać. Królowa, to przecież zaszczytne stanowisko.

Cynthia HandJodi Meadows i Brodi Ashton postanowiły przypomnieć nam o postaci lady Jane i zrobiły to w nadzwyczajny sposób. Napisana przez nie książka opiera się na historii (na wspomnianych przeze mnie wyżej wydarzeniach), ale właśnie - tylko opiera. Autorki wplątały w powieść elementy fantastyki i nieco pozmieniały w ten sposób bieg wydarzeń. Postanowiły także uraczyć czytelników sporą dawką humoru. Choć rzeczywista historia odbiega od tej opisanej przez nie w powieści, zapoznanie się z samą treścią książki pozwoli nam odkryć prawidłową kolejność i czas panowania kolejnych osób na angielskim tronie w szesnastym wieku. Kiedy odkryłam ten fakt (wiem, że dla niektórych był on z założenia oczywisty), obdarzyłam autorki jeszcze większym uznaniem. Dlaczego? Ponieważ kiedy wczytywałam się w kolejne przygody bohaterów, trudno było mi uwierzyć, że uda im się tak naprawdę nie tknąć najważniejszych faktów historycznych. A co najważniejsze, pozwoliły mi spojrzeć na historię, jako naukę, z zupełnie innej strony. Przedstawiły w powieści alternatywny bieg wydarzeń z życia lady Jane, coś w rodzaju "a co by było gdyby... istniało nieco magii". W rękach Cynthii HandJodi Meadows i Brodi Ashton, historia lady Jane nie może nie zakończyć się happy endem... A może jednak?

Młoda Jane Grey, kuzynka i najlepsza przyjaciółka króla Edwarda, prowadzi spokojne życie. Ma jedną, szczególną pasję, którą jest czytanie. Pochłania z łatwością książki, niezrozumiałe dla większości społeczeństwa. Kiedy młody władca zaczyna poważnie chorować, jej życie znacznie się zmienia. Z jego polecenia wychodzi za mąż i już pierwszego dnia odkrywa tajemnicę skrywaną przez świeżo upieczonego małżonka. Jak się okazuje, ewianina... 

Serdecznie polecam wam "Moją Lady Jane" autorstwa Cynthii HandJodi Meadows i Brodi Ashton. Udało im się stworzyć moim zdaniem coś bardzo oryginalnego, do tej pory nie spotkałam się z tego typu książką. Jeśli chcecie lepiej poznać rudowłosą, młodą, temperamentną Jane, odkryć kim są ewianie, albo po prostu pośmiać się przy świetnie napisanej książce, to koniecznie przeczytajcie tę powieść!

Ocena: 4,5/5



Za możliwość przeczytania książki, dziękuję portalowi CzytamPierwszy.pl :)

  • Share:

You Might Also Like

13 komentarzy

  1. Ciekawa książka. Z chęcią przeczytam

    ReplyDelete
  2. Już od jakiegoś czasu mam tę powieść na oku ;)
    kraina-ksiazek-stelli.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Mam i w najbliższej przyszłości zamierzam przeczytać. Skusiła mnie obietnica masy humoru :)

    ReplyDelete
  4. Nie do końca przekonuje mnie ta książka, ale najważniejsze, że jesteś zadowolona z lektury :)
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  5. Świetna, intrygująca recenzja. Wcześniej widziałam sporo tekstów o Mojej Lady Jane, ale jakoś żaden mnie nie zaciekawił - Tobie się udało.
    Kinga

    ReplyDelete
  6. Takiej zabawnej książki mi teraz potrzeba. Dużo słyszałam o niej i były to same pozytywne opinie.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Mam nadzieje, że w nie długim czasie zabiorę się za tą powieść, bo jestem niej bardzo ciekawa :)
    Pozdrawiam, Tiggerss
    http://tiggerssreads.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Mam tę książkę już od jakiegoś czasu na oku. Z pewnością ją przeczytam :)

    Pozdrawiam, maobmaze

    ReplyDelete
  9. Czytałam inną książkę, historyczną o lady Jane, ale tej też jestem ciekawa.

    ReplyDelete
  10. Nie słyszałam o książce, ale nie wiem czy przypadłaby mi do gustu.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    ReplyDelete
  11. Fakt, że autorki nie odbiegły od wydarzeń historycznych zasługuje na podziw i szacunek. Bardzo nie lubię, gdy informacje naukowe, historyczne, polityczne pojawiające się w książkach okazują się fałszywe. Wiem, że człowiek sięgając po książkę powinien się liczyć z tym, że wszystko może być fikcją literacką. Ale gdy wkraczamy na grunt historycznych postaci albo naukowych faktów wolę gdy one są zgodne z prawdą.

    Ta książka zrobiła tyle szumu w social mediach, że chyba powinnam po nią sięgnąć :D

    Pozdrawiam serdecznie!

    Cass z Cozy Universe

    ReplyDelete
  12. Strasznie głośno o tej książce, pewnie prędzej czy później i ja po nią sięgnę :)

    ReplyDelete
  13. Skoro tak bardzo polecasz tę książkę, to chyba się na nią skuszę.

    ReplyDelete