Optymistycznie

By Book Majka - July 09, 2017


Hej! Jak mijają wam pierwsze tygodnie wakacji? Ja, aż sama nie wierzę w to co mogę powiedzieć, ale korzystam z nich w pełni. Jak dotąd, nigdy nie wychodziło mi to, co planowałam przed rozpoczęciem letniej przerwy. Zwykle pomimo całej masy pomysłów, kończyłam na kanapie przed tv, albo przed komputerem oglądając pierwsze lepsze filmiki na yt. Potem marudziłam, że jak zwykle nie robię nic pożytecznego i tylko marnuję czas... Czuję, że tym razem będzie inaczej. A nawet jestem tego pewna. Postanowiłam patrzeć na świat bardziej optymistycznie i wiecie co? To łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać.

Optymistą wcale nie trzeba się urodzić. Optymizm można wypracować. Wystarczy odrobina chęci.

W życiu spotykamy się z różnymi sytuacjami. Nie wszystkie są dla nas korzystne, niektóre wywołują niechęć czy smutek. Jednak nie mamy na nie wpływu. Zamartwianie się, narzekanie, marudzenie - co one zmienią? Nie wiele, albo raczej - nic. Każdy z nas przeżywa trudniejsze chwile, każdemu czasem idzie coś nie po jego myśli. Ale no właśnie - każdy. Jest to nieodłączny element życia człowieka, z którym do czynienia mają zarówno pesymiści jak i optymiści.

Jak zostać optymistą?

  • Jeśli wydarzyło się coś, co nie było dla Ciebie satysfakcjonujące, nie zastanawiaj się "A co by było gdyby...", po prostu zaakceptuj to. Czasu nie można cofnąć, a to przecież nie koniec świata. Życie toczy się dalej i trzeba sprawić, od teraz aby przynosiło jak najwięcej radości.
  • Bądź sobą! Postaraj się doceniać to co masz. Przecież naprawdę masz z czego się cieszyć! Może masz jakiś talent? Może uroczy uśmiech? Spróbuj znaleźć w sobie jak najwięcej pozytywnych aspektów i nie zwracaj uwagi na drobne wady. 
  • Czytaj to, co wprawia Cię w dobry nastrój. Nie sięgaj po przygnębiające lektury. To samo dotyczy filmów czy seriali. Oglądaj to, co lubisz, nie to, co lubią inni :)
  • Spróbuj zwalczyć swój upór w sytuacjach, kiedy nie jest on konieczny. Nie kłóć się o drobne rzeczy. W kłótniach zwykle racja leży gdzieś po środku. Nie ma po co szarpać sobie nerwów.
  • Spędzaj jak najwięcej czasu z ludźmi, których lubisz, którzy są dla ciebie ważni. Najlepiej, aby byli oni pozytywnie nastawieni do życia! 
  • Jeśli masz problem - nie martw się. Pomyśl co zrobić, aby jak najszybciej i najskuteczniej go rozwiązać. Nie popadaj w panikę, nie ma problemów nie do rozwiązania! Za jakiś czas nawet nie będziesz o nim pamiętać :)
  • Nie gniewaj się zbyt długo na innych. Każdemu zdarza się popełniać błędy.
  • Uśmiechaj się jak najszerzej i jak najczęściej. Już sam uśmiech na twarzy może wprawić Cię w lepszy nastrój. Poza tym możesz zarazić nim innych!

Mam nadzieję, że uda wam się znaleźć w sobie jak największe pokłady optymizmu i korzystać z nich jak najczęściej! Do kolejnej notki! :)








  • Share:

You Might Also Like

20 komentarzy

  1. Ja u siebie nigdy nie miałam problemu z pesymizmem. Warto być optymistką :D Świetne rady !

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    https://anggiex3.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Miałam i wciąż w sumie mam problem z byciem optymistom, jednak teraz jest coraz lepiej:)
    piękne zdjęcia!

    sandziv.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Jestem wieczną optymistką, świetne rady ;)
    Obserwuję ;)

    Nowy blog, zapraszam!

    ReplyDelete
  4. Super rady, ja z reguły jestem optymistka i cieszę się każda chwilą, a o złych staram się nie myślec. :)
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  5. Świetne rady! Sama optymistycznie patrzę na świat. Obserwuję. :)
    MÓJ BLOG (klik)

    ReplyDelete
  6. Oj tak, jestem wieczną optymistką :)
    Tak postrzegają mnie ludzie, i też tak się czuję :D
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Szkoda, że nie mam zbudowanej psychiki, że łatwo takie rady przyjmuję. Nie umiem się nie przejmować itp. Dlatego jestem w sumie bardziej realistką/pesymistką z lepszymi momentami optymizmu, ale również sądzę, że to kwestia pracy.
    https://aleksandra-wziatek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Świetne rady! Kiedyś bardziej byłam optymistką niż teraz. Ładne zdjęcia! :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Świetny post i bardzo ładne zdjęcia :) Obserwuję :>

    http://alittlebitforbeauty.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Bardzo dobry post, śliczne zdjęcia. Przy okazji, polecam książkę Seligmana pt. "Optymizmu można się nauczyć". Jest świetna :)
    healthycamomile.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Mnie wszyscy postrzegają za optymistkę, ale w środku jednak mam swoje humory i potrafię bym zła na cały świat. Twoje radny na pewno są potrzebne wielu osobom, sama z nich skorzystam :D. Śliczne zdjęcia ♥
    Zapraszam :)
    ania-ania3.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Ja jestem bardzo pozytywnie nastawiona do życia, ale wiadomo każdy może mieć gorszy dzień. Trochę się z tobą nie zgodzę odnośnie smutnych filmów i seriali, bo myślę, że są czasem potrzebne. Przynajmniej ja tak mam. Gdy jestem w złym humorze nawet nie chcę, by ktoś mi go poprawił. Ale jak się podenerwuję to mi przechodzi ;> Ładne zdjęcia :)
    nataliusz.pl

    ReplyDelete
  13. Bardzo ładne zdjęcia!!!
    Zapraszam do mnie https://cakemonika.blogspot.com/ https://www.instagram.com/cakemonika/ ♥

    ReplyDelete
  14. Masz rację, tą cechę można wypracować, ja przez wakacje, a raczej jak zjechałam na trochę na wieś, ten optymizm gdzieś się zagubił, ale jak wrócę do siebie, to wszystko wróci do normy
    Pozdrawiam, Madda

    ReplyDelete
  15. Mnie często łapie to: A co by było gdyby... haha ^ ^ Ale jestem realistką ;)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    ReplyDelete
  16. ja wlasnie znowu spędzam tak swoje 17 wakacje/ filmy z yt. Ale sierpniem bedzie ogień haha
    wspaniałe rady na optymizm! mnie sie przydadzą :)
    Mój blog

    ReplyDelete
  17. Świetne rady! Ja jestem raczej realistką z odrobiną optymistki :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Śliczne zdjęcia. Ciekawe porady. Moim zdaniem naprawdę warto być optymistą. Nie ma sensu na siłe się zamartwiać lepiej szukać pozytywów. ;)
    przewrotowiec.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Ja na co dzień raczej nie mam problemów z optymizmem, choć pewnie, że zdarzą się gorsze dni. Skupianie się na pozytywach zamiast na negatywach może brzmieć banalnie, ale naprawdę może dużo w życiu zmienić :)
    Śliczne, wakacyjne zdjęcia :)
    malinowynotes-zapraszam

    ReplyDelete
  20. Wole buc optymistka i niczym sie nie przejmowac, bo wtedy tylko czlowiek jest przygnebiony i niczym sie nie cieszy:)

    xclaudia-wojcik.blogspot.com

    ReplyDelete