📚 Wierność jest trudna

By Book Majka - September 06, 2018


"Wierność jest trudna"
Agata Przybyłek

Już niedługo Eliza ma wyjść za mąż. Pora na ostatnie przymiarki sukni ślubnej, umawianie weselnego menu, czy wystroju sali... Spokojna, poukładana, grzeczna dziewczyna nie spodziewa się, że już niedługo jej życie wywróci się do góry nogami. A to wszystko za sprawą niejakiego Szczepana. Pewny siebie, zauroczony zachowaniem, sposobem bycia Elizy chłopak postanawia wyjść z inicjatywą. Nie zraża go fakt, że niedługo dziewczyna bierze ślub. Z resztą, to chyba ostatni moment na spróbowanie swoich sił, wykorzystanie swojej szansy? To nie tak, że chce zepsuć Elizie plany na przyszłość, chce, żeby była szczęśliwa, ale dlaczego nie u jego boku? Na drodze mężczyzny staje też Patrycja. Siostra bliźniaczka Elizy, która w przeciwieństwie do niej z grzecznością niewiele ma wspólnego... 

Jak potoczą się losy Elizy? Czy ulegnie urokowi Szczepana? Czy jednak wierność Pawłowi zwycięży? W końcu Szczepan pojawił się tak niedawno, a Pawła zna od wielu lat. Zbudowali związek, kochają się. Czy nowy znajomy jest w stanie stanąć na drodze do ich wspólnej przyszłości?

Bardzo wciągnęłam się w tę powieść. Eliza wydawała mi się bliska, choć w jej sytuacji na szczęście nigdy się nie znalazłam. Ale muszę przyznać, że wcześniej niejednokrotnie zastanawiałam się jak zachowałabym się w podobnej sytuacji. Dlatego z ciekawością śledziłam jej losy. Kibicowałam jej, nie im - mężczyzn zepchnęłam trochę na drugi plan. Bardzo polubiłam Elizę, w pewien sposób się z nią utożsamiłam i życzyłam jej szczęścia. Na tej drodze, którą w końcu wybierze.

Patrycja, silna i niezależna kobieta mieszkająca samotnie z kotką do tej pory spotykała się z różnymi mężczyznami. Jednak dłuższe znajomości ją męczyły. Nigdy nikomu nie obiecywała trwałego związku, ale mężczyźni zaczynali się przywiązywać, zaczynali wiązać z nią nadzieje... A to nie było dla niej. Kiedy spotkała Szczepana poczuła jednak coś, czego do tej pory nie doświadczyła. W jej głowie pojawiła się myśl, że... Może to ktoś, kto zburzyłby jej dotychczasowe podejście do mężczyzn? Postanowiła więc działać.

Eliza i Patrycja to bliźniaczki tak różne, że na pierwszy rzut oka ciężko byłoby stwierdzić, że mają ze sobą cokolwiek wspólnego. I nie chodzi tu tylko o wygląd, ale i o charakter. Zupełne przeciwieństwa, a mimo to - najlepsze przyjaciółki. W powieści ukazana jest ta cudowna więź. Mimo, że czasem mają różne zdania, w zupełnie rożne sposoby dążą do swoich celów, czasem wystąpią jakieś zgrzyty - siostrzana miłość między nimi pozostanie na zawsze. Są one dwiema z czterech córek Sabiny i Stefana. Z rodziną tą spotkałam się już wcześniej, w książce "Ja chyba zwariuję!", gdzie autorka opisywała historię innej z sióstr - Niny. Już wtedy poznałam Elizę i bardzo cieszę się, że za sprawą nowej powieści mogłam poznać ją jeszcze lepiej. 

"Wierność jest trudna" skłoniła mnie do wielu refleksji, choć myślę, że to akurat bardziej kwestia mojej osobowości, skłonności do analizowania przeróżnych wydarzeń, wyobrażania różnych scenariuszy na przyszłość. Ale nie będę się nad tym rozwodzić. Agata Przybyłek stworzyła zabawną, wciągającą powieść, którą pochłonęłam w jeden dzień. W dodatku zakończenie! Jestem bardzo ciekawa jaką przyszłość zaplanowała dla swoich bohaterów i szczerze nie mogę doczekać się kontynuacji. 

Właśnie, jeszcze kilka słów o bohaterach, którzy jak w większości powieści autorki są niesamowicie barwni, wyrożniający się, różni, a jednocześnie sobie bliscy. I muszę przyznać, że o ile w poprzednich powieściach wydawali mi się oni trochę przerysowani, co skutkowało mało wiarygodnymi wydrzeniami - o tyle w tej książce zupełnie nie rzucało mi się to w oczy. Jestem zauroczona, zaintrygowana i nie mogę się doczekać, kiedy poznam dalsze losy Elizy.


Ocena: 8/10


Za możliwość przeczytania powieści dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona



  • Share:

You Might Also Like

3 komentarzy

  1. Po raz kolejny czytam fajną recenzję tej ksiażki - muszę ją mieć!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    ReplyDelete
  2. Książka wydaje się ciekawa z chęcią bym ją przeczytała, ponieważ również sama się zastanawiam co bym zrobiła w takiej sytuacji hah :D

    https://weruczyta.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Czytałam. Książka jest świetna. 😊

    ReplyDelete